Skribenter

Anna-Klara Behlin har en fil. Kand och en masterexamen i sociologi och är intresserad av makt och motstånd, genus, barn och unga, subkulturer, identitet.  Föredrar kvalitativa metoder och flirtar gärna med diskursanalys. Även intresserad av psykologi och väntar på det stora tvärvetenskapliga samarbetet mellan disciplinerna. Nås på annaklarabehlin (at) gmail.com.

Karin Berg har en masterexamen i sociologi med samhällsanalytisk inriktning. Arbetar på sociologiska institutionen vid Göteborgs universitet med strategiska utvecklingsfrågor kopplade till utbildning och studenters möte med arbetsmarknaden. Fascineras av organisatoriska och socialpsykologiska processer och relationer.  Nås via mail på karin.berg (at) gu.se

Axel Demker är utbildad bebyggelseantikvarie och har studerat kulturvård med sociologisk inriktning i Göteborg. Är bland annat engagerad i Naturskyddsföreningen i Göteborg och ljudbloggar på Ljudplatser. Finns också på Twitter: @axeldemker

Lena Kulin har en filkand i socialantropologi och en master i sociologi från Göteborgs Universitet. Hon skriver om genus, makt, kroppar, mat, kött, konsumtion, maskulinitet, femininitet, våld, identitet, cyborgteori med mera.

Stefan Molnar har studerat samhällsvetenskapliga ämnen vid Göteborgs universitet, däribland sociologi. Han sysslar bland annat med frågor som berör urban och regional utveckling, social ekonomi, prostitution, trafficking och människosmuggling, hållbar utveckling, vetenskap och kunskap. Bloggar också på Visualizing Society. Mailas på stefan (at) stefanmolnar.se

Joacim Rosenlund har studerat sociologi i Lund och Göteborg. Intresseområden innefattar: klassisk sociologi, vetenskapssociologi, medicinsk sociologi, avvikandets sociologi, samhällsfilosofi, sociala problem mm.

Richard Seger Johansson har en Master i Brand Management från School of Communications vid IED i Milano. Han har en examen i marknadsföring som han även kombinerat med studier inom sociologi vid Stockholms universitetet. Stort intresse för sociologi och ekonomi i allmänhet. I synnerhet konsumentkultur, köpbeteenden, varumärken, marknadsföring och reklam. Han bloggar även på: http://segerjohansson.wordpress.com/


Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s